Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2024

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Advertentie

Like ons op facebook

Evenementen

17 Mei
2024
 

Adrenaline, snelheid en avontuur voor Yamaha-rijders en -fans
Er zijn weinig motorfabrikanten die zo’n veelzijdig productgamma hebben als Yamaha. Zowel op de weg als op het circuit en in het adventure-segment behoort Yamaha tot de bestverkopende merken van de Benelux. En al die verschillende Yamaha-werelden komen ook in 2024 weer samen tijdens de Yamaha Experience Days. Of je nu een tourer, een circuitracer of een offroad avonturier bent, tijdens de Yamaha Experience Days vind je adrenaline, snelheid, avontuur en nog heel veel meer.  Dit jaar vinden de Yamaha Experience Days plaats op 3 mei op Circuit Jules Tacheny in het Belgische Mettet, en op 17 mei op TT Circuit Assen. Je kiest een wereld waaraan je wilt deelnemen, meldt je aan voor een tijdslot en komt op 3 of 17 mei genieten van al het moois dat Yamaha te bieden heeft.  Welke wereld kies jij? Ben je geïnteresseerd in touring en straatmotoren, dan kies je ROAD. Je meldt je daarmee aan voor de Yamaha Demo Ride tour. Tijdens de Yamaha Experience Days staat de indrukwekkende Yamaha Demo Ride truck vol met nieuwe en bestaande modellen, die jij tijdens een 45 minuten durende proefrit in de omgeving van het circuit helemaal gratis kunt ervaren.  Ténéré Tour of eBike Experience Zijn offroad avonturen meer jouw ding, dan kies je OFFROAD. Daarmee meld je je aan voor de Ténéré Tour of de eBike Experience. De Ténéré Tour is een speciale offroad-route waarmee je de eindeloze mogelijkheden van de verschillende Ténéré 700-modellen kunt ervaren. Op de Ténéré 700 van jouw keuze rijd je onder begeleiding van een team van professionals een uitdagende proefrit over verharde en onverharde ondergrond in de omgeving van het circuit. Ook deze proefrit is gratis en duurt ongeveer 45 minuten.  Wil je de kick van eBikes ervaren, dan kies je de eBike Experience. Op en rond het circuit is een opwindende route uitgezet, over verschillende ondergronden en met verschillende rijomstandigheden. Zo ontdek je de vrijheid van grenzeloos elektrisch fietsplezier, eveneens helemaal kosteloos. Yamaha Track Days Ben je meer een racer, dan kies je CIRCUIT. Daarmee kies je voor een Yamaha Track Day op je eigen Yamaha. Of je nu een ervaren rijder bent of gewoon een keer de sensatie van het circuit wilt ervaren, de Track Day ervaring biedt jou de ultieme kans om op een veilige manier en onder professionele begeleiding met jouw Yamaha het circuit op te gaan. In Mettet wordt deze dag georganiseerd in samenwerking met de Mertens Riding School en bedragen de kosten €135, inclusief een gratis lunch. De Track Day in Assen wordt georganiseerd in samenwerking met CRT Holland. Die dag kost €265, inclusief een gratis lunch. Vol is vol, dus wacht niet te lang De vorige edities van de Yamaha Experience Days waren doorslaande successen en ook dit jaar worden er veel bezoekers en deelnemers verwacht. Wacht dus niet met het boeken van jouw tijdslot, want vol is echt vol. Kijk voor het volledige programma, de tijden en de voorwaarden op www.yamaha-experience-days.nl   >

Meer evenementen bekijken
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2024 Motoroccasion